Rûdaw nedir? Rudaw kimin? Sahibi Türk mü? Kürt mü?

Türkiye'de özellikle sosyal medyada çok aktif olan Rudaw Türkçe ile alakalı merak edilen soruların cevapları Seduco'da. Rudaw, kürtçe yayın yaparak yayın hayatına başladı. Şimdilerde Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinde de aktif bir şekilde yayınlar yapmaktadırlar.
Google News

Rudaw kimin kanalı

Rûdaw, “olan biten” anlamına gelen bir kürtçe kelimedir. Irak’ta kurulan bir yayın organıdır. İlk başta sadece kürtlerle alakalı kürtçe haberler yapan bir gazete olan Rüdaw, sonraları İngilizce, Türkçe, Arapça ve Soranice dillerinde de yayın yapmaya başladı.

Kuzey Irak’ın başkenti Erbile’de kurulan Rudaw, 5 Nisan 2008’de yayın hayatına başladı. Bir zamanlar Türkiye’de de yayın yapan kanal Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı yayın yaptığı ve terörü desteklediği gerekçesi ile mahkeme kararı ile Türksat’tan çıkarıldı.

Rudaw’ın Türkçe facebook sayfasını 400 binden fazla kişi takip ederken, diğer dillerdeki takipçilerle beraber toplam Facebook takipçisi yaklaşık 3 milyondur. Instagram’da 2 buçuk milyondan fazla takipçisi, Twitter’da ise 1 milyona yakın takipçisi bulunuyor.

Rudaw’ın asıl sahibinin kim olduğu ile alakalı detay bilinmiyor. Kimler tarafından desteklendiği bilinmemektedir. Genel Müdürleri Aka Muhammed adında biri olup merkezi Erbil’de bulunuyor.

Rudaw ile alakalı daha fazla bilgi almak isterseniz, kendi sitelerindeki Hakkımızda sayfasını okuyabilirsiniz.

Tepkini Paylaş

Benzer Yazılar

Cevap bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.